Älä jätä kynttilää vakan alle!

aamukahvit

Tiistaiaamuna 5.11. opiskeltiin vastuullista viestintää Ylennys-hankkeen aamukahvitilaisuudessa. Mitä ja miten siitä vastuullisuudesta kertoisi? Miten vastuullisuus näkyy sinun työssäsi tänään? Lähtökohta on se, että kukaan ei tiedä yrityksesi vastuullisuudesta, ellet itse sitä kerro. Viestimällä nostat esiin vastuullisuutta ja saat siitä kilpailuetua. Sanotaan, että suomalaisten yritysten ongelmana ei ole vastuun pakoilu, vaan se, että vastuullisesta toiminnasta ei kerrota. Mitä tulee viimeaikojen ilmoitteluun mm. valtakunnan päämedioissa, niin tuo edellä mainittu väite ei taida enää pitää paikkaansa.

Aamukahvin ja lyhyen johdannon jälkeen siirryttiin ryhmätöinä suunnittelemaan prototyyppiä mahdollisimman toimivasta viestintäkampanjasta (viestintätoimesta) valitulle kohderyhmälle. Kohderyhmä valittiin yhteisen pohdinnan ja äänestyksen perusteella. Lopuksi kullekin ryhmälle annettiin aikaa 1 minuutti esitellä oman ryhmän kampanja tai viestintäteko muille.

Vastuullisuus on hyvin toteutettuna kokonaisvaltainen toimintaa ohjaava, aukottomasti sisäänrakennettu malli. Se näkyy yhtä hyvin kasvokkain viestinnässä kokouksissa ja työpaikan sisäisessä viestinnässä kuin nettisivuillakin. Yksi hyvä kanava vastuullisuudesta viestimiseen on rekrytointi-ilmoitukset. Kilpailuetu näkyy tässäkin; vastuullisella työnantajalla on hyvä maine ja sitä kautta se saa rekrytoitua motivoituneita työntekijöitä.

Fontin koko
Kontrasti